måndag 21 september 2009

äntligen va?

Nu ska jag försöka börja blogga igen!
Det va ett tag sen, har börjat meningar men det har alltid slutat med en vit tom sida.
Just nu när jag tänker och skriver så sitter jag på en buss mellan malmö-Oslo och det är sjukt långtråkigt. Bussen tar ca 8 timmar och jag lyckades sova en timma i alla fall. Men jag funderade på att det är väldigt härligt att vi är ett sånt stort gäng i bussen som åker till samma ställe men sen skiljs av åt olika håll. Någon i denna bussen kanske jag har stött på innan, gått förbi eller kanske till och med snackat med för vi alla har ju olika jobb och minns inte vilka man snackar med varje dag.
När jag sitter här i bussen så hör jag hur det piper i många olika mobilen, då förstår jag att vi har kommit in i Norge "välkommen till norge. Utomlands gäller inte din vanliga prislista...."

Helgen har jag tillbringat hos en vän i malmö, väldigt lugn och trevlig helg!
Helgen innan där emot va inte alls lika lugn, Cilla hade bursdag och det va fest i lägenheten. Det tråkigaste för min del är den att när jag festar så brukar "planerade"-fester inte gå som planerat, och då menar jag inte att jag blir för full, gör bort mig, mm. utan istället får jag den där jobbiga huvudvärken man inte vill ha och blir allmänt tråkig.. men inte alltid..
Men när jag bodde ihop med Cilla innan så hade vi rätt så många spontana fester och de har nog varit bland de bästa festerna hittils..

Nu sitter jag ensam i rummer för alla andra tjejer är i Sverige.. Skönt att vara lite ensam!
en film åker snart på så jag somnar gottit.

godnatt

-AtK

Inga kommentarer: