tisdag 31 mars 2009

Oslo är underbart, speciellt första dagen..

Nu har jag äntligen kommit hit.
Det tog ett tag att packa in i bilen och det tog även några timmar att åka hit.
Det jag såg av Norge igår va otroligt vackert.

Men idag har jag gått på stan lite själv för alla andra är på jobbet, jag gick till skatteetaten och fixade mitt norska personnummer och lite sånt, jag fick god hjälp att hitta rätt av en herre i 30-40 års åldern. Men de va bara det att när han ville visa mig runt efter jag varit där så tackade jag nej och sa att jag hade annat att göra. När han va klar så undra han om han skulle vänta på mig och jag sa nej och då gick han.. trodde jag. När jag va klar efter 20 min och skulle gå ut så stod han där och väntade ändå...
Vi gick ut och han frågade ännu en gång om han skulle visa mig runt, han visste vart många svenskar bodde (jag är väl inte här för att gå raka vägen till svenska människor och snacka, jag vill klara mig själv och gå själv) så jag sa att jag inte ville, han undrade även vart jag bodde och vart jag skulle jobba. Jag svarade - Bor ingenstans och är arbetslös, I don´t need your help, you can leave. Då frågade han om jag ville röka hasch med honom, jag svarade nej. Och sen sa han att han kunde bjuda mig på kaffe och sen visa mig runt.. NEJ!!!! Jag vill inte..
Jag sa att han kunde gå.. han väntade på att en kompis skulle hämta honom så jag kunde gå.. Så jag gick fort som fan.. Och nu är jag äntligen hemma igen..

Visst är Norge underbart?! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra bloggstart. Gött att det funkar så bra i Norge då :D
Släng upp lite bilder fan!
Ha det gött, lycka till där borta!
Hälsa Tina sedan.

//Marcus

Matias sa...

Haha. Sicken historia, låter riktigt fint ;D Lova att du tar hand om dig! Massa kramar